Sunniva Høgsberg

Essens Coaching

Kom i gang med mindfulness

Der er flere måder at komme i gang med mindfulness på. Den mest effektive er at deltage i det velafprøvede 8-ugers kursus (MindfulnessClassic). Det er baseret på MBCT-programmet, som er udviklet på Oxford University. Forskningen i effekten af mindfulness tager udgangspunkt i netop dette program. Det siger forskningen om effekterne af Mindfulness-træning.

MindfulnessClassic (MBCT) - et 8 ugers kursus

På et lille hold (max. 10 deltagere) opbygger du i praksis viden og erfaring med mindfulness. Vi mødes 2,5 time ugentligt i 8 uger, hvor der veksles mellem praktiske øvelser og teoretiske indspark. Udførelsen af hjemmeopgaver er en forudsætning for at få udbytte af kurset. Midt i forløbet får du en halv times coaching, der støtter dig i at fastholde din daglige mindfulness-træning. På kurset får du kendskab til de grundlæggende tanker bag mindfulness, men ellers ligger hovedvægten på praksis, learning by doing under vejledning. Fordi du bliver fulgt tæt i din mindfulness-meditation over en længere periode, øges muligheden for at meditation bliver en daglig rutine i dit liv. Du får et redskab du også kan bruge, når kurset er forbi, og et redskab som vil påvirke alle aspekter af dit liv.

Mindfulness på egen hånd

Hvis du ikke har mulighed for at deltage i 8-ugers kurset, kan vi tilrettelægge et individuelt forløb for dig. Efter en introduktion til mindfulness (2 timer) kan du med hjælp fra vores dobbelt-CD træne mindfulness på egen hånd. Efter behov indlægger vi sessioner, der er en kombination af øvelser og vejledning.

Kontakt os for at høre mere om mindfulness